matildainamerica.blogg.se - Mitt 2015 #2

Mitt 2015 #2

Har du några nyårslöften? Spendera lite mer tid på gymmet... ;)

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut? I början av året tog jag tåget ett antal mil upp till norra sverige, kollade till ishotellet och åkte hundsläde, mäktigt! Jag flyttade till ett helt främmande land och bosatte mig i en helt främmande familj.

 

Bästa köpet? En resa till Turkiet och mina Steve Madden skor.

Vilka länder besökte du? Norge, Tyskland och USA

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Två av dom, Sandra och Hampus, dock med olika partners ;)

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Det har varit ett år med väldigt mycket känslor så jag kan inte säga varken det ena eller det andra. Vissa saker har varit mer ledsamt medan vissa har varit så bra.

 

Favoritprogram på TV? Grey's Anatomy helt klart!

 

Bästa minnet från 2015? När vår fina häst blev den bästa i Sverige inom ålderskategori och ras.

 

Vad ser du mest fram emot med år 2016? Uppleva ännu mer av USA och träna som en galning ;)

Bästa boken du läste i år? 50 Shades of Grey böckerna

 

Vad var din största framgång på jobbet 2015? Jag fick en helt ny tjänst i början av året på skolan hemma där jag jobbat i tre år. En specialtjänst som inte funnits tidigare. Jag jobbade extra mycket med elever med skriv och läs svårigheter och min största framgång var när jag fick se mina elevers framsteg. ♥

 

Största framgång på det privata planet? Jag tog mig ur min comfortzone, lämnade allt hemma och flyttade. Trodde aldrig att det skulle hända.

 

 Vad spenderade du mest pengar på? Kläder... och hästsaker ;) lite Starbucks också.

 

Genomdrev du någon stor förändring? Klippte av mig mitt långa hår (!!!)

 

Något du önskade dig och fick? En vinst i Vetlanda!

 

Något du önskade dig och inte fick? Stanna kvar på mitt gamla jobb. (Inga onda tankar, men det fick mig att ta en massa beslut och det var också det som var en del i att jag flyttade)

 

Mest stolt över? Mitt jobb på hemmaplan, allt slit med hästarna och att jag kunnat växa upp och leva livet.

 

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? 

12 Januari- Morfars olycka

27-28 Februari- Scandinavium Horse Show

26 Mars- När min fina Sillen vandrade vidare till hästhimlen

12 Juni- Sista dagen med mina helsköna elever på jobbet

19-20 Juni- Midsommar med mina fina vänner.

1 Juli- Vår busunge Baztill kom till världen

1 Juli- Turkiet med min syster

13 Juli- Då jag och min värdfamilj tackade ja till varandra

1 augusti- Min Cajsa blev Unghäst Champion på Dartmoorriks

22 Augusti- Utställning med våra unghästar. Cajsa utökar sitt Diplom och Brizka slår till med högsta poängen vi någonsin haft och blir en favorit till Finalen.

27-28 Augusti- Sista helgen med mina kompisar hemma i Sverige.

5 September- Cajsa fick behålla sina poäng på 3-års testet

13 September- Brizka vinner Finalen i Vetlanda och blir årets bästa 3 åriga fjordsto.

14 September- Flytt till USA

18 September- Får träffa min värdfamilj för första gången

31 Oktober- Amerikansk Halloween

15 November- Color Run

21 November- Yosemite

24-25 December- Firat Amerikansk Jul

31 December- Nyår i USA

 

 

Gjorde någonting dig riktigt glad? Att morfar blivit piggare och alla framgångar på hästfronten.

 

Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016? En plan på min framtid... ;) 

 

 Vad önskar du att du gjort mer? Spenderat mer tid med mina hästar

 

Vad önskar du att du gjort mindre? Varit förbannad på människor..! 

 

Största musikaliska upptäckten? Rachel Platten, Charlie Puth, Alan Powell

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Fler timmar på dygnet, fler vattenkrig med pappa.

 

Vem saknade du? Familjen och mina tre godingar som tvingats lämna jordelivet.

 

Mest stolt över? Steget ur comfortzonen på alla möjliga plan.

Högsta önskan just nu? Att få en dag med pappa, där vi kan spendera hela dagen utomhus. Köra traktor, mocka, ha disco i stallet, skotta snö, köra vatten, skruva. ♥

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Leva livet fullt ut och tänka efter på hur bra jag verkligen har det!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0