matildainamerica.blogg.se - Det där med jobbsituation

Det där med jobbsituation

 
 
Man får mycket tid att tänka här borta på andra sidan. Tankar som snurrar på jobb och på framtiden. Jobbsituationer är så olika på vart man befinner sig, vad man jobbar med och "teamet" runt omkring, men det viktigaste är att man har kul på sitt jobb! Jag har jobbat med flera olika saker, från tidiga mornar till väldigt sena kvällar. Nattjobb, service, väldigt tuffa arbetsuppgifter men också lite mer soft ibland. Men, jag har haft roligt på alla jobb jag haft!
Sommaren 2013 befann jag mig i Skåne och jobbade som hästskötare. Det tuffaste jobbet jag någonsin hade haft. 6 dagar jobb varje vecka, tidig morgon till sen kväll, men jag fick hålla på med det jag verkligen brann för, hästarna. Vi blev som en liten familj, vi åt alldeles för mycket godis och sminkade oss inte på tre månader(!!) Det bästa var när man kunde gå ut i mjukisdress, jobba hårt en hel dag för att i slutet sätta sig i boxen hos sin fina häst som låg och sov, för att sen somna i soffan framför en film tillsammans med sin lilla "familj".
Näst intill varje dag sitter jag och kollar på internet efter jobb som hästskötare, jämför löner, boende, arbetsuppgifter. Drömmer mig bort en stund... 
 
Hade jag fått bestämma själv vad jag ville göra så hade jag lagt 100% på ett hästjobb alla dagar om. Men, det går inte eftersom min kropp inte fixar det hårda jobbet längre, men sommaren 2013 glömmer jag aldrig. Sommaren jag lärde mig så fruktansvärt mycket och sommaren jag fick rida och ta hand om min fina Sillen. ♥
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0