matildainamerica.blogg.se - California

California

 
Igår morse kl 7 hämtade bussarna oss på skolan, innan dess skulle vi hunnit ha ätit frukost och haft info möte. Tyvärr så blev jag matförgifta när vi var i New York, kunde endast sova 40 min sammanlagt på hela natten. Tacksam är jag över att jag, på natten, fick byta till ett helt eget rum så jag fick vara ifred och att mina rumskompisar inte skulle störas... Hela gårdagen var en enda röra.. Klockan 9 på morgonen var vi på JFK och vårt flyg gick inte förens kvart i 2, så jag och 4 tjejer till bara väntade. I slutet gick tiden ganska fort och till slut kom vi iväg. Jag sov nästan hela resan till Los Angeles (6h flygtid) Feber och en massa filtar var faktiskt ganska jobbigt men den snälla och hjälpsamma personalen var väldigt bra.
 
Framme i Los Angeles och vi skulle vänta på nästa flyg i 2h, något gick fel och vi fick sitta och vänta i 4h. Vi bytte gater 5 gånger och jag somnade vid varje gate innan det var dags att byta igen. Fick låna telefoner på flygplatsen så vi kunde ringa våra värdfamiljer och meddela om den väldigt sena ankomsten. Till slut kom vi iväg och vi var i Oakland strax innan 11 på kvällen.
 
Där vi hämtar ut våra stora väskor möts jag av min fina värdfamilj. Tjejerna hade gjort en stor skylt till mig och jag blev så himla glad av att se dom. Stackarna hade stått och väntat på flygplatsen i 2h.... När vi kom hem visade de mig runt i huset och sen fick jag lägga mig.
Idag var de på fotbollsmatch på morgonen och jag fick sova ut. Sen cyklade vi downtown och åt lunch och kollade i lite affärer. Har tyvärr fått gå och lägga mig igen pga min sjukt värkande kropp, hoppas innterliggt att det försvinner snart.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0