matildainamerica.blogg.se - Veterans Day

Veterans Day

 
Idag är det Veterans Day här i USA. Jag hade ingen aning om vad det var förut, men har satt mig in i det mer då min värdmammas pappa "var med i det" i fyra år. Veterans Day är dagen då man hedrar alla som krigat för sitt land. Min värdmammas föräldrar kom hit idag och stannar tills imorgon då de ska ha något liknande prisutdelning på skolan, för de som har krigat för sitt land, och han ska bli nämnd eller något för att han varit med. Jag frågade hur allt fungerande och nu har jag fått en förklaring från någon som varit med om det.
 
I maj är det en liknande dag, då hedrar man alla som fått sätta livet till för sitt land.
 
Jag får väl samtidigt passa på att hedra min finska släkt som krigade i finska vinterkriget, där också orsaken är att min morfar kom till Sverige. ♥



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0