matildainamerica.blogg.se - En vecka med blandade känslor

En vecka med blandade känslor

 
En ganska jobbig vecka är snart över, stressad, sjuk och lite hemlängtan,..
 
I måndags bokade vi tid till uppskrivningen för körkortet, vilket blev tisdag förmiddag. Om jag inte var stressad innan så blev jag ju dubbelt upp nu. Så mycket som jag pluggat för det här körkortet har jag nog aldrig pluggat. Tisdag fm och framme på DMV fick jag vänta i nästan en och en halv timme innan jag fick göra provet, tack och lov klarade jag det och kunde med lättnad gå ut från huset med ett intyg i handen! På eftermiddagen var jag ute och tränade körningen med min värdmamma. Jag har aldrig kört automat och aldrig kört här i usa tidigare, men det gick helt okej.
 
I onsdags morse vaknade jag med extrem huvudvärk och feber. Jobbade på morgonen och gick sedan och lag mig för att jobba en timme till på eftermiddagen innan min värdmamma sa till mig att gå och lägga mig igen. Sov sammanlagt 16h på ett dygn vilket inte är likt mig, men när jag väl är sjuk och inte fixar att jobba, då är jag sjuk. Somnade tidigt och mådde betydligt bättre dagen efter.
Träffade upp Amanda för en Starbucks dejt på torsdagen och sedan fixade jag iordning lite på mitt rum innan det var dags att jobba igen. Hade med mig lite kort hemifrån som bara legat i lådan i sju veckor, som jag gjorde iordning och satte upp på min garderobsdörr. På eftermiddagen och kvällen satte jag igång att baka. Den här gången fick det bli frallor och bananmuffins. Provade ett nytt recept med frallor och de blev så goda och gick hem hos tjejerna också!
 
Igår jobbade jag näst intill fulldag med all tvätt. Jag fattar inte hur det kan bli så mycket tvätt på tre dagar! (tvättar tisdag & fredag) Klockan halv sju var allt färdigtvättat inkl. min egen tvätt och då hade jag lite tid att plocka iordning kläderna innan Amanda hämtade mig runt sju. Vi åkte sen till Hacienda för biomys och vi såg filmen "Miss You Already", Så himla bra film men så fruktansvärt sorglig. Handlade om två kvinnor i 40 års åldern som varit bästa vänner sedan de var små. De gjorde allt tillsammans. Den ena drabbas av elakartad cancer och den andra stöttar henne genom allt och så får man följa genom hela "proceduren". En av de bästa filmerna jag sett så det lär absolut bli fler gånger! Vi grät flera gånger om! Vi va kanske 30 personer i biosalongen och några män var där med deras fruar/flickvänner och till och med de grät...
 
Åkte sen hem till Amanda och avslutade kvällen med att se thrillerfilmen "My Roommate" som var helt sjuk. En tjej som är schizofren och blir beroende av andra. Ja, vet inte direkt vad jag ska säga. Den var bra, men sjuk... och en aning läskig ;)
 
Idag skypade jag en stund med gänget hemma och började planera nästa års "resor". Så roligt och spännande! Åkte sen och mötte vi upp Sanna för mat på IKEA, o ja, jag dissar de svenska köttbullarna, tycker bara om mamma och mormors! Köpte mig ett litet gosedjur, saknar Skrållan och Jacko alldeles för mycket! Sedan blev det en sväng på target för letandet efter en tjocktröja som jag suktat efter ända sen jag kom hit, plattång, julkort och lite småplock. Avslutar dagen med att kolla på Bridget Jones.
 
Hoppas ni hemma i Sverige har en skön helg och inte fryser fast. ♥



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0