matildainamerica.blogg.se - Mot New York

Mot New York

Your heart is were your family is.
 
Snart har en vecka gått men jag ska uppdatera om allt som har hänt i olika inlägg.
 
I söndagskväll åkte jag, mamma och pappa till Borås för att bo på ett litet hotell innan vi på måndag morgon skulle bege oss till Landvetter.
 
Måndag morgon, hotellfrukost och sen bar det av mot Landvetter, nervös och ganska mycket separationsångest. Tack och lov mötte jag upp 4 andra svenskor som skulle åka samtidigt, skulle jag åkt själv hade jag aldrig klarat det. Sa hej då till mamma och pappa som var tillräckligt jobbigt....
 
Vi checkade in och efter ca 1 och en halv timme gick flyget mot New York. Vi mellanlandade i Berlin i lite mer än en timme och hann mer eller mindre bara gå till gaten till nästa flyg. Tyvärr så hade det krånglat när våra flygbiljetter beställdes så 4 av oss fick sitta tillsammans och stackars Julia fick sitta själv hela resan. Vi hade skärmar på flyget där det fanns filmer vi kunde kolla på. Vi fick också filtar och en kudde, väldigt bra för oss frusna människor.
 
Väl framme i New York efter nästan 9h flygresa möter vi på Frida i kön till passkontrollen, en annan svensk som fick åka ett annat flyg från Landvetter. Var faktiskt jättenervös för passkontrollen innan eftersom jag hört att flera fått massa konstiga frågor men väl där var det inte så farligt. Fick en fråga om jag hade varit där innan och självklart svarade jag Ja och då fick jag gå in till securitas huvudkontor, undrade mest vad som hände för jag har inget att dölja :P Vi behöver ett viktigt papper för att få vara här i USA där våra värdfamiljer står med och eftersom jag har bytt familj och fått 2 likadana papper fast med olika namn så var de tvugna att kolla upp de. Tog sån tid och efter att tag fick jag äntligen gå ut och möta de andra tjejerna som hade tagit min stor väska och stog och väntade. Sedan mötte vi upp andra aupairer och busschauffören som tog oss till Training School på Long Island.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0