matildainamerica.blogg.se - Första veckan som aupair

Första veckan som aupair

 
I lördags cyklade vi downtown för lunch och sedan visade familjen mig runt. Det är restauranger och små butiker överallt. Så mysigt! De har en affär med bara choklad, tror jag kommer gå crazy där om ett tag då de inte har choklad i sin vanliga godisaffär... ;)
 
I söndags var det en heldag downtown, där gamla som nya bilar visades upp. Man kunde gå på auktion, köpa lotter och bidra med pengar, och allt gick till forskningen för Parkinson. Väldigt bra "projekt" tycker jag. Flera barn i åldern 10-13 år hade dagen innan sålt typ kakor och fått in massa med pengar, så verkligen alla ansträngde sig för att det skulle bli en bra helg. På kvällen träffade jag Laura och vi åt vår första frozen yoghurt.
 
Annars har jag haft en väldigt lugn vecka. Jag har kommit in i rutinerna och det är inte direkt komplicerat. Tyvärr har tjejerna haft massor med läxor den här veckan så jag har inte lärt känna dom så jätte mycket än. Men de är helmysiga! På min lediga tid ser jag till att komma ut och röra på mig. Antingen promenader, springa eller ut och cykla. Det finns en trail här som är ganska så lång, men kanon för träning. Senare ska jag också skriva in mig på ett gym i närheten.
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0