matildainamerica.blogg.se - Helgen

Helgen

 
I fredags hade jag varit hos min värdfamilj i fyra veckor. Jag undrar vart tiden tar vägen, går så fort just nu.Fjärde veckan och alltså fjärde helgen och jag har tyckt om alla helger än så länge, men den här var nog en av de bättre.
 
I fredags kväll hämtade Amanda upp mig efter jobbet och vi gick ut och åt för att sedan åka till Emelie och umgås med henne. Sent i säng för att sedan lördag morgon gå upp skaplig tid för att hinna åka till IKEA för lunch. Jag är inget stort fan av köttbullar, men jag måste ge efter lite ibland... ;) Jag tycker det är viktigt att när man bor borta såhär som vi gör, i någon annans hus, då måste man få känna sig som hemma och därför köpte jag en del till mitt rum och badrum. Bland annat påslakan, filt, lite smågrejer och en plastblomma (mina levande blommor överlever aldrig...) Ramar har jag sedan första vändan på IKEA för två veckor sen, och lite korgar till badrummet. Åkte en snabbis till Target och lite Starbucks innan Amanda skjutsade hem mig.
 
Senare på kvällen hämtade Emelie upp mig och vi drog till Dublin för bio. Vi bestämde att vi skulle se Woodlawn, den var en halvtimme för lång och lite överdriven, men så bra! Handlar om de första mörkhyade människorna som började spela amerikansk fotboll och som inte blev accepterade av de vita. Man får följa dom hela vägen från att inte accepteras till att vara lika värda och sedan spela i högre divisioner. Svårt att förklara, men värd att se!
 
Idag hämtade Amanda och Caroline upp mig för lunch på Subway innan vi åkte hem till Amanda för att börja vårt maraton med Sagan om Ringen filmerna. Idag fick jag dessutom vara med om min andra jordbävning. Vi låg och kollade på film när allt börjar skaka. Jordbävningen var i San Ramon, där Amanda bor så vi var ganska nära där det började. Senare bestämde vi oss för att åka till Walnut Creek och äta på CPK, typ det godaste som går att äta, innan de skjutsade hem mig.
 
Nu har jag precis gått och lagt mig och ska kolla några avsnitt Grey´s innan det är sovdags. Tidigt imorgon bitti börjar nästa jobbvecka och på min lediga tid ska jag äntligen börja träna igen!
Godnatt



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0