matildainamerica.blogg.se - Something happens for a reason

Something happens for a reason

 
Hemma igen efter 2 veckor i underbara Turkiet. Vi har haft det så bra och träffat massa härliga människor som jag redan saknar... Nu är vi bruna, glada och taggade för några veckor kvar i Sverige! Men mycket har hänt under tiden.............
 
Vi kom till Turkiet onsdagen 1 juli, där jag på kvällen får ett mystiskt mail om att CC kontoret måste prata med mig så fort som möjligt. Tyvärr fanns ju ingen möjlighet att ringa då det är så fruktansvärt dyrt när man är utomlands så vi fick fortsätta maila. Det dröjde ett tag och jag blev mer och mer nervös om det var något som hade hänt. Till slut fick jag ett långt svar.... Det hade blivit en miss med min värdfamilj, så de inte längre ta emot mig som deras aupair. Jag blev så ledsen men också så förbannad att ingen berättat detaljer tidigare. Jag var helt enkelt i matchningsprocessen igen.
 
Jag tror jag fick 6 matchningar på 5 dagar där ingen av familjerna var intressant på grund av olika anledningar. Till sist fick jag faktiskt, tack och lov, beskriva lite vad jag ville ha för familj. Det dröjde inte många timmar innan jag fick en ny familj som började passa mig. Jag sov på saken och nästa morgon hade jag fått en ny match och min enda tanke var "vad är det som händer egentligen?" Jag gick in och läste på deras ansökan och det är den här familjen som är min Final match!
 
Jag mailade mamman när jag läst igenom deras ansökan och fick ett svar tillbaka ganska snabbt när de vaknat (skiljer 8h) Både jag och familjen var på semster så det var lite svårt att prata men till slut fick vi tiden till att prata via telefon. Jag var inte förberedd för fem öre och nervös som tusan. Allt kändes så fruktansvärt bra och när vi väl hade pratat i nästan en timme så kände jag att jag ville åka till dom om de ville det.
Dagen efter pratade värdmamman och min mamma via telefon och sedan fick jag ett mail att de ville ha mig som deras nya aupair. Jag blev så glad! Mailade CC kontoret direkt om det och det är som sagt den här familjen som jag kommer att åka till.
 
Så under mina 2 semesterveckor i varma underbara Turkiet har jag gått i rematch, fått ett antal matchningar men också hittat och tackat ja till min nya värdfamilj. Som man säger "Something happens for a reason"



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0