matildainamerica.blogg.se - Danville, Kalifornien

Danville, Kalifornien

I och med ny värdfamilj kommer det också bli en ny stad. Som rubriken säger kommer jag att flytta till Danville i självaste galna Kalifornien.
 
Danville ligger ca 30 minuter bilväg utanför San Francisco och ja, sjävla Danville vet jag faktiskt inte så mycket om och finns heller inte mycket att söka om. Jag lär väl se och komma på hur det är när jag väl är där :) Det ligger iallafall mellan Wallnut Creek och San Ramon. 27 minuter från Danville ligger Berkeley, hallå Berkeley liksom!!! Hade varit så roligt att läsa någon kurs där men antar att det är svindyrt....... Hur tufft hade inte det varit?
 
I området finns också Alcatraz som har varit min prio 1 på Bucket list sedan jag bestämde mig för att åka till USA. Sedan jag såg serien Alcatraz har jag velat åka dit och nu får jag möjligheten att ha det inom några mils avstånd. Annars finns också Golden Gate Bridge som jag bara måste se!
 
Från New York tar det ytterliggare 6 timmar att flyga och det kommer sen skilja 9h jämfört med Sverige. Kommer bli lite tufft i början med tidsskillnaden men det blir nog bra till slut :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0