matildainamerica.blogg.se - Lite tufft att ha sett en kändis

Lite tufft att ha sett en kändis

 
Ikväll har vi varit på julkoncert i tjenernas skola. Min värdmamma visade mig en "famous person", nämligen Billy Beane. Jag har egentligen ingen aning om vem denna person är men efter lite diskussion och inside information är han faktiskt ganska stor i kändisskapet. Billy är, vad säger man, "huvudperson" i filmen Moneyball där Brad Pitt är skådespelaren. I filmen kan man också se Jonah Hill (21 Jump Street.
 
Filmen handlar alltså om Oakland Basebollsklubb och deras sportchef, Billy Beane, som värvar spelare men med strikt budget. Det går inte alltid som han vill, men han ger iallafall inte upp.
Ju mer jag läser om den här filmen, ju mer vill ja se den.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0