matildainamerica.blogg.se - Julafton

Julafton

Svenska traditioner och jag får stå för en del i maten till julen, köttbullar!
 
Klockan är 00.14 här i Kaliforninen, vilket är 09.14 hemma i Sverige och julafton är redan igång. Har precis skypat en sväng med mamma och pappa och önskat God Jul, går in på nästa skype samtal imorgon bitti när jennie och mormor är med också.
 
När julen väl är här så känns allt så konstigt, ingen snö, ingen riktig julgran och det är varmt ute. I dagar har jag fått stänga av mina känslor, att jag vill att det ska vara hemma, för det kommer ändå inte bli så. Jag har fått bli "kall" och tänka på att jag kommer fira jul med en familj här som jag bara känt i tre månader, vi känner varann utan och innan nu, men det fortfarande konstigt att inte fira med sin familj hemma.
 
Imorgon ska vi till kyrkan på dagen och sen vidare till min värdmammas föräldrar för mat och ett gäng efterrätter... Vi åker hem på kvällen då vi ska "hålla" i allt på juldagen. Då kommer hela gänget hit för mat och att umgås.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0